onsdag, mars 12, 2008

Sjuk o skön parodi i soffan



Svt gör på sätt och vis narr av sin egen programidé med det nya humorparodiprogrammet Morgonsoffan. David Batra och för mig tidigare okända Petra Mede sände igår det första avsnittet. Med övriga medverkande som Johan Glans och Björn Gustvsson så känns det lovande.
Det var extra kul att kolla på detta då min unge och goda vän Anna Ökvist finns med bakom kulisserna som allt-i-allo-praktikant. Men det vill inte betyda lite, då hon bland annat fått agera studiovärdinna med en hel del ansvar. Du är grym Anna! :)
Utan att vara partisk gillar jag det så långt. Svårt att inte le när David Batras ordentligt påklistrade och men samtidigt mjuka smajl visar sig i rutan. De lyckas få dit Maria Wetterstrand (som Anna fick ta emot när hon kom till studion). Detta kändes väl kanske som ett av de mer tveksamma inslagen. Dock är det vågat av henne att vara med när upplägget är att David skall göra en intervju med mestadels nedvärderande kommentarer om kvinnan som kön, dock med en tydlig glimt i ögat.
Ska bli intressant att följa resten och lycka till bakom kulisserna Anna! Ses snart! :)

3 kommentarer:

mina sa...

Oj vad du bloggar nu då... trodde du skulle gå och lägga dig :) Men jag ser inget nytt sidelement... Hmm jag borde nog jobba lite nu... Puss

mina sa...

hmm... knas, jag ser det ju visst. Mycket tjusigt.

kitty_k sa...

haha nu har jag en ny blogg http://kittyksokerhumor.blogspot.com/

hörs snart!