onsdag, mars 12, 2008

Ladda hem en trummis...

...han har några olika trumset att tillgå också.

Jag har enligt tidigare inlägg börjat upptäcka det fina med att skapa musik i hemmet; det funkar. Nu har jag även upptäckt att det finns program tillgängliga på nätet som med några enkla musklick och avsaknad av moral vad gäller upphovsrätt enkelt laddas hem till din dator. Vips så får man en känsla av att du har en livs levande snubbe som lirar trummor i ditt hem. Med sjukt bra ljudkvalitet, fantastiskt många olika kombinationer, olika trumset, m m, så kan man skapa en fin grund till en låt som man knåpat ihop på gitarren. Detta tack vare Toontracks EZDrummer. Jag ser en ljusnande framtid med många intressanta och glädjeskapande timmar med min för övrigt överhettade dator, som får stå ut med alla skumma och tunga program jag matat den med senaste tiden.


Snubbe som visar hur enkelt det är.

Inga kommentarer: