måndag, maj 19, 2008

Böter, ikea och tvätt...alla tre om ansvar

Gårdagen började med upptäckten att p-lisorna går på gatorna mitt i natten i gbg. 00.30 kollade de mina ventiler på bilen. Tråkigt nog hade de inte rört sig vid 03.00, vilket kostade mig 400 pix! Helvete, tänkte jag då och svalde det hela med att jag får skylla mig själv för att jag inte tog mitt ansvar och växlade till mig 50 spänn i MYNT, vilket är det enda sättet att betala om man inte har en boendebiljett.

Ansvar på IKEA. Nu kan man scanna sina egna varor om man inte har mer än 20 varor. Detta är i syfte att det skall gå fort. Tjejen i rött höll inte med, av att dömma på x antal suckanden, början till nervöst sammanbrott och varor som bestämt slängdes ner på bänken efter att scannern inte jobbade med henne. Jaja, tanken är ju ändå god från IKEA att folk kan ta eget ansvar och det är väl bara en tidsfråga innan yrket som kassör har bytt namn till Helping engineer.

Väl tillbaka från IKEA, med en smart torkställning som rymmer svinmycket tvätt, skulle jag ge mig på vredet i mitten. Jag vill inte ha 15 olika val?? När ska tvättmaskinstillverkare komma på hur man gör en enkel layout? Kan inte Apple komma med iWash, då hade det vart en knapp att hålla reda på? Eller varför inte kunna docka sin iPod och styra maskinen från den... Vill ju inte spä på ungkarlsfördomarna egentligen, jag bara ifrågasätter logiken som inte alltid är självklar. Lyckades till slut iaf få tvätten ren och fick även lite gamla tvättmedelsrester från förra snubben som bodde här som var definitionen av ungkarl, dvs en "tappa Euroshopper-paketet ner i tvättmaskinen"-snubbe.

5 kommentarer:

Anonym sa...

iWash - med touchscreen och blåtandsstyrenhet. Ja tack!

Robert sa...

hehe...skulle iofs inte förvåna mig om det redan finns :P

Anonym sa...

Får kolla nästa vecka...

mina sa...

Grabbigt grabbigare grabbigast :)

kitty_k sa...

tur att du kan ringa K vid behov.. :) eehhh..