söndag, maj 11, 2008

En inte helt lyckad helg i Halmstad...för vissa

Någon missade infarten till ICA Maxi's parkering, med ca 20 meter. Luktar dock skumt när den blivit överlämnad och polisbanden fladdrar på den före detta vindrutan.

Lika nyfikna som alla andra på bilden var inte minst jag när brandkåren släckte en lägenhetsbrand i Halmstad ikväll. Tråkigt nog verkade personer funnits kvar i lägenheten, då ambulansen hade bråttom därifrån.
Jag spelade den nyfikne och min vän den förnuftige som prompt tyckte att de ska få sköta sitt jobb och att det är hemskt att vi stod och tittade på. Må vara hänt. Jag kände dock att jag var tvungen att få ta del av något som sällan händer, när jag är på plats.
Jag stod och beundrade dessa människor som varje dag utför hjältedåd, brandmän/kvinnor alltså, och funderade för ett slag varför jag inte sysslade med det. Men jag gör helt enkelt bara inte det. Jag gör annat som kanske kan te sig mindre meningsfullt och jag kommer troligen aldrig klassas som hjälte. Tror inte jag behöver bli det heller för att uppfylla de sista stegen i M's behovstrappa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad hände? Djupa tankar? What?