söndag, april 06, 2008

Jarre!

Säga vad man vill om detta något annorlunda uppträdandet av franske synthpionjären Jean Michelle Jarre, på Cirkus i sthlm i fredags som jag och min bror betalat vardera 1100:- för (blocket.se), så kan ingen komma o ta ifrån oss att vi sett honom vilket bara det får lov att ses som en upplevelse i sig. Uppträdandet fick vi nämligen lov att jämföra med att sitta hungrig som satan på en riktigt fin restaurang och invänta en fin och saftig oxfilé och plötsligt upptäcka att vi blir serverade ett snyggt och proffsigt upplagt litet berg i den allra mest centrala delen av tallriken, men ack så ointressant för den hungriga magen! När Jarre plötsligt slutade lira var jag tvungen att ställa frågan till brorsan "vadå...är han klar..?" o sen följa med resten av publiken som med stående ovationer lyckades ropa in honom för ett extranummer exklusivt för oss...såklart det var! Men som sagt, vi har i alla fall sett honom! :)

2 kommentarer:

mina sa...

hmm... besviken?? jag har i alla fall sett min lägenhet :) jag har terass så välkommen på grillning i sommar

Anonym sa...

Jarre!