torsdag, februari 28, 2008

Kungen av pop - 16 år tidigare

Kanske ett av mina mest minnesvärda ögonblick infann sig en dag i juli för 16 år sedan när mamma, pappa och jag skulle skjutsa min bror och hans polare till Stockholm. De skulle se Michael Jackson live. Jag hade alltså ingen biljett själv, utan skulle egentligen stå utanför och lyssna!! Men,(!)det visade sig att man sålde några sista bijetter på plats, under tiden som Kriss Kross var förband, och lyckligt lottad 11-åring som jag var tyckte mina kära föräldrar att det ju skulle kunna vara lite kul kanske att se MJ när vi ändå var där...mmm!! Vi kom in o jag som inte var särklilt lång lyckades få tag på en rulle wellpapp med Pepsireklam på så att jag kunde se scenen. Detta var otoligt stort då han vid denna tid inte förknippades med en massa annat skit (ni vet vad).

Klippet nedan är filmat (av nån dåre på läktaren som lyckats smuggla in en handkamera) från just den konserten som vi var på. Jag ryser när jag ser detta! Alla står och skriker och har i vissa fall väntat i timmar. Sen kände man på sig att något var på väg att hända o just då small det till o Michael flyger upp ur golvet som från ingenstans! Sen står han där i nästan 2 minuter...det var overkligt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gåshud? Japp!

Robert sa...

Japp, men jag hade ju lyckats lägga in fel klipp...tillrättat.

Anonym sa...

Spelar ingen roll.

Gåshud?! Japp!