måndag, februari 25, 2008

Kent - funkar även i Gessle-smittade Halmstad



Torsdagen bjöd på den andra Kent-konserten på 3 måndader. Nästintill samma upplägg som i november, samma sköna ljusshower. Mer gamla sköningar från förr.

Grovt räknat fick jag denna till min tionde konsert som jag sett med Kent. Aldrig har de väl vart så tajta som de är nu. Det är ömsom hårt, ömsom melodiösiskt skönt rysigt. Alltid lika härligt att se dessa Eskilstuna-härdade snubbar rocka och jag stod i princip hela konserten och funderade på om jag skulle skrika just "Eskilstuna rockar" (är ju därifrån för den som skulle råka läsa detta o inte fatta) för att få Jockes uppmärksamhet, men kom fram till att jag tydligen inte tillhör denna skara "jag-skriker-högst-på-konsert-för-att-få-uppmärksamhet-människor". Det hade dock vart lite kul, tänkte jag, att få dem uppmärksammade på att de hade stödet med sig i denna annars så Gessle-smittade stad.


Klicka för en lokal recension.

1 kommentar:

Preppy sa...

Hola!
Kent i Nyköping var så där lantligt som det bara kan vara någonstansisörmland i en ishall... Lite halvkasst ljud som än dock uppvägdes av några ljusglimtar. Dock ser jag fram mot att se dem på Zinkens den 28e juni. Kommer du??? Öla hos oss på söder innan :D