tisdag, februari 19, 2008

Quiz - kan likt TP leda till reducerat självförtroende

Har just upplevt min första pubquiz. Nutidsfrågor blandat med frågor där jag insåg att jag borde läst min historia bättre. Sportfrågor är ju kul, för de som väljer att läsa de "rosa sidorna" framför de mer nyhetsaktiga sidorna och har en halsduk med en indian uppspikat på väggen (kan det vara Frölunda...), eller i värsta fall virad kring halsen, ute bland folk. Andra populära frågeteman i sådana här sammanhang är kändisar, filmer, årtal i största allmänhet, mm. Här kommer jag in i bilden...men jag suger i de flesta fall även här, då jag missat alla repriser som gått på eftermiddagarna av Törnfåglarna och en vild gissning är att den inte klassar in i "måste se-kategorin" (?). Vi kom nog inte sist iaf, mycket tack vare min vän Svante som är en hejare inom området för "kunskap-du-behöver-för-att-vara-kung-på-tp".

Skön miljö på The Bulls Pub

3 kommentarer:

mina sa...

men söta du... jag tycker du är duktig i vilket fall och pubquiz-kunskap sorteras väl tillsammans med tp-kunskap in i kategorin ganska värdelöst vetande, eller? Vi får spela tp nån dag och öva :) så kan du slå dem med häpnad vid nästa quiz. Puss puss

Robert sa...

Helt rätt, var nog så jag tänkte också...kanske inte framgick. Men det kan ju va kul o kunna imponera ibland så vi kan ju köra ett tp-race... Puss puss :)

Anonym sa...

Kunskap-du-behöver... Du menar smart alltså.